december 2020

Leren leren-

Voor volwassenen en tieners

 

 

 

 

Hoe leer jij?
Met veel structuur, of verschillende onderdelen tegelijk, met duidelijke context of op basis van je geheugen? Hierin zijn veel verschillen die helpen om leerstof te verwerken of te onthouden.
Als je jouw belangrijkste pijlers om op jouw manier te kunnen leren kent, kún je betere resultaten halen en/of meer tijd over houden voor een andere activiteit!

 

Ritme en energie
Waar ligt voor jou het actieve gedeelte van de dag en wanneer rust jij uit? Krijg je energie van leren met anderen of heb je stilte nodig. Ga jij na een korte pauze verfrist weer aan de slag of moet jouw onderbreking bestaan uit intensief bewegen? In ritme en energieverdeling over de dag heen bestaan grote verschillen per persoon.

Presteren of gezien worden

Jezelf kennen op dit vlak, of het ritme van je tiener kennen, zorgt voor begrip en acceptatie.
Het geeft handvatten in je opleiding, zowel thuis als op school!

In een compact consult van ca. 45 minuten wordt de basis uitgelegd van hoe jij of je tiener omgaat met nieuwe leerstof. Geboortegegevens zijn het uitgangspunt. Heel helder en concreet krijg je uitleg in een face-to-face gesprek.
Vervolggesprekken zijn mogelijk.

 

Als Human Design nog een onbekend gebied voor je is. In het kort is Human Design een systeem opgebouwd uit oude Oosterse en moderne Westerse wetenschappen, voor zelfinzicht. Een complex systeem, dat de uniciteit van de mens weergeeft, dat laat zien dat we niet hetzelfde horen te zijn als een ander. Uniek én verbonden.

 

Ondersteunende blogs:

Zie ook Informatie verwerken- Vol, leeg hoofd en Anja – M For change
Mooi thema, het hoofd, vanuit de Human Design gedachte. De manier waarop we informatie verwerken en ons hoofd gebruiken. Globaal zijn er 3 verschillen.
Een onbegrepen thema. Weten wat bij jou past én dat dit bij een ander heel anders kan zijn, geeft rust in je lijf. En rust in je hoofd, als dat tenminste bij je past!

Of ook Intuïtie en gezondheid – M For change